Skriv-wannabe

torsdag, september 15, 2005

"Hur vore det med kåt, glad och tacksam?"

Kap 9 dröjer ett tag. Jag har stött på Markus-patrull. Killen är ju så försvinnande och osynlig. Han måste in mer. Och så råkade jag ge precis alla bra saker JAG gillar till den andra killen. Dalai Lama-snäll, rolig, smart, kan laga god mat...
Vad finns det kvar som den där Markus kan få som goda sidor nurå?? Man måste ju ha en riktig konflikt, inte bara lämna öppet mål för Johan.
Markus = "social och har lätt för att träffa nya människor" ha ha.

Det enda jag kommit på hittills är att han ska vara mycket generös och rätt romantisk. En sån som bjuder och köper presenter och överraskar. Men det räcker ju inte att bygga en karaktär på det allena.
Och den andra killen måste få lite svagheter. Han måste bli lite mer ego, tror jag. Han ska inte riktigt hålla sig till spelreglerna som Stella tror att dom har.
Så det är think tank här framöver. (Och det faktum att jag faktiskt har några andra saker att göra idag, jobbrelaterade. Kors i taket.)

2 Comments:

  • Tips på ytterligare bra karaktärsdrag: driven, positiv, socialt begåvad, generös, har stil & klass, lyssnar & är intresserad av nya saker, har ngt knasigt specialintresse, är direkt & beslutsam, inget ältande & avvaktande, så avtändande!

    Nu har jag skissat upp min drömman, mao, fniss. (Anställningsbrev emottages gladeligen.)

    By Blogger nb, at 3:25 em, september 15, 2005  

  • hm, ja just det, det var väl ungefär det jag surrade om i kommentaren innan, fast du var mycket tydligare ;)

    By Blogger Elin, at 7:15 em, september 20, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home