Skriv-wannabe

torsdag, september 08, 2005

Klippa håret-tidpunkt och "Stella"

Med hårklippningen - i min erfarenhet så kommer den efter uppbrottet. När man ska förbättra och förnya sig, göra den där ansträngningen som dr Phil menar hade räddat förhållandet om den kommit tidigare. Men det kanske är 50/50, ibland före, ibland efter.

Stella som populärt namn just nu... Den enda bok jag har läst med en Stella är någon av Linn Ullmann, minns inte vilken. Hm. Jag som tyckte det var så unikt!
Men det är svårt med nanm. Eller svårt och svårt, det är speciellt. Jag har några namn jag gillar, och då har som de namnen fått vissa egenskaper permanent. Så ska det vara en "schysst kille" tex, då är Johan namnet för dagen. Man kan absolut inte vara en elak typ och heta Johan i min fiktiva värld!
Namnmästaren nummer ett är ju Håkan Nesser. Alltid väldigt roliga namn, men också mycket speciella. Ester Bolego, smaka på det. Så himla fint.

Anyways, tack för alla kommentarer! Det är sååå kul att läsa dem!
Nu med kap 2 så undrar jag ju om det passar ihop bra med ettan, är det fortsatt mer eller mindre intressant? För snabbt och lätt? Eller för långsamt? Eller vad?

2 Comments:

  • Saker o ting klarnade i kap 2, det uppskattade jag (därmed inte sagt att jag var confused av kap 1.) Det var bra att kap 1 var kolsvart o kap 2 hade lite sol i sig... sådant behövs efter bedrövligheter så svåra att de kräver ny frilla :) Tycker det är skönt att handl flyter på lätt o snabbt. & diggar att rullstolssnubben har världens läckraste tjej, kanske. Ser fram emot att se vad som händer på festen!

    By Blogger nb, at 4:36 em, september 08, 2005  

  • I min verkliga värld kan man absolut inte heta Johan och vara elak! ;-) Nu ska jag läsa nästa kapitel! Kul!

    By Blogger Maria, at 8:31 em, september 08, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home