Skriv-wannabe

tisdag, maj 16, 2006

Nytt kap 17

Kap 17 Stockholm, söndag

"Tror du någon skulle svara på en sån här annons : "jag ska ha barn i mars men annars är jag helt problemfri. Trevlig, snäll och glad tjej, jobbar som lärare, gillar vanliga killar som gillar allt det vanliga - god mat, mysiga hemmakvällar, bios, resor, böcker, träning, etc. Svar med foto. Skriv ett bra introbrev för annars blir det inget. Du är mellan 25 - 40 år och bor i Stockholm." Vad tror du? Är det en vinnare eller är det för slätstruket? Hur mycket ska man avslöja i första liksom?"
"Stella, vad gör du?"
"Jag har just reggat mig på Spray Date. Jag håller på med min annons."
"Varför det?"
"Varför inte?"
"Men alltså stopp nu ett tag. Helgen? Berätta?"
"Åh, det är massa goda nyheter för dig. Du kommer inte att behöva höra något mer tjat om Johan Falkman. Vi är helt färdiga med honom, Cissi. Nu är det Spray Date som gäller."
"Du låter psykotisk, vet du det? Helgen, han, kalaset, vad hände?"
"Jag fick veta att han inte gick runt och ångrade sig för att vi hade sex som jag har gjort, för att det förstörde allt. Det enda han ångrade var nog att vi inte hade sex mycket tidigare och hann klämma in fler gånger."
"Va?! Sa han det till dig?"
"Inte rätt ut, men det var innebörden."
"Men? Va? Gjorde han?!"
"Ja, tyvärr. Och han har träffat någon. Det sa han också. Surt, va?"
"Ja, verkligen" sa Cissi med eftertryck. "Shit, Stell. Och du som var så.."
"Jag lägger upp den där nu, är det ingen som svarar så skriver jag om den. Svårare är det ju inte, eller hur?"
"Vill du ha sällskap? Ska jag komma över en stund?"
"Nej, nej, det är lugnt. Jag tänkte sitta här och kolla om några svar kommer in och sen kommer Britt-Marie hem från gympan vid sju och då fikar vi lite mackor. Jag klarar mig."
"Ska vi ses imorgon? Kom hem till mig och käka efter jobbet. Och vill du ringa så ringer du, när som helst."
"Det här är inget Markus-psykbryt, Cissi, du behöver inte låta så himla orolig."
"Lätt för dig att säga. Vi ses imorgon."