Skriv-wannabe

söndag, oktober 02, 2005

Mer ändringar på kap 14

Ännu mer nytt på kap 14, read all about it..

”Nej nej.” Hon la sig ner. ”Jag är inte förbannad egentligen, jag är bara..... hela dagen har varit skit. Jag ids inte dra det, men jag har varit på dåligt humör sen jag vaknade. En helt bortkastad dag, och jag är så fruktansvärt less på såna nu.”
”Hur kan du bli på bra humör då?”
Hon blundade, drog medvetet ner rösten ett snäpp och andades lugnare. Det var ett trick som däremot fungerade ibland, och idag var en sådan gång. ”Såg du Betty Blue när den kom?”

____ och hopp till slutet som är ännu kortare _________

”Mm. Jag kan förstå hur det kändes. Jag tror jag har varit i någon liknande situation själv.” Nu lät han som vanligt, mysig, glad, leendet som låg på lut där, ögonen som skulle flina mot henne om dom suttit mittemot varandra. Om det inte hade funnits några regler hade han kunnat kroka in sina fingrar i hennes, smekt dom, kysst henne, dragit henne intill sig, och hon skulle få känna den där Johan-doften igen.
”Är du trött?” frågade hon.
”Inte nu längre. Är du?”
”Nej. Johan, vill du gå på en riktig dejt med mig?”


1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home